18.10.2015, 11:07

LIKOVNI ATELJE CENTRA ZA KULTURU

č: | fb:

Postoji skoro sedam godina... Smešten je na spratu, u koji se ulazi sa bočne strane Centra za kulturu. Kroz atelje je prošlo preko tri stotine dece, mlađe, starije, iz sela i grada, desetak slikara, vajara, grafičara i dizajnera su upoznavali decu i mlade o osnovnim elementima umetnosti. I u tome ih nije omeo mali prostor, nizak  plafon, ne baš ostvetljen prilaz, nedostatak čekaonice za roditelje, ozvučenje Doma penzionera. Jer to ima perifernu važnost u odnosu na ono što dobijaju.

Kroz aktivnosti Likovnog ateljea se deca na vrlo profesionalan način uvode u svet umetnosti koji je bitan za njihov razvoj jer unapređuje:

  • Koordinaciju oko-ruka
  • Finu motoriku
  • Čaroliju mešanja boja
  • Kooperaciju sa drugim učesnicima
  • Izražavanje emocija
  • Kreativnost bez ’’granica’’

Radeći sa glinom, testom, plastelinom ovladavaju pokretima ruke i prstiju koji su neophodni za pravilno držanje olovke. Mešanje boja, stvaranje nove... ispitivanje novih i drugačijih materijala, njihovih boja i oblika im pomaže da razvijaju veštinu posmatranja potrebnu za prirodne nauke. Takođe, uče o sebi i drugima. Uče deliti sa drugima, komunicirati, biti odgovoran za čišćenje, vraćanje materijala na svoje mesto. Ova interakcija razvija poverenje, socijalne veštine koje pomažu u drugim oblastima života... Ali, i da svoje iskustvo predstave likovno kad ne mogu rečima, da pokažu ono što im je bitno, ono što ih muči, ono što ih usrećuje. Stvaranje je umirujuće, negativno iskustvo može pretvoriti u pozitivno... Likovna umetnost zabavlja, razvija maštu, eksperimentisanje, slobodu...

Polaznici likovnog ateljea

Polaznici likovnog ateljea

I zato

LIKOVNI ATELJE Centra za kulturu je pokazao da umetničke aktivnosti mogu i treba da budu svakodnevna aktivnost dece. Sa vrlo malo alata (prsti, četkice, boje, olovke, tuševi, glina…) deca se uvode u senzorni svet umetnosti. Kroz dodatne materijale - tkanine, papir, grančice, lišće... nestaju granice i svakom materijalu se dodaje još neka funkcija, značenje i mesto. Deca imaju svoje ideje o tome kako stvari treba da izgledaju, a u Likovnom ateljeu je izabran odličan način da se ne guši dečija individualnost i kreativnost, da se razvijaju interesovanja, prepozna talenat. Da se izgradi osećanje samostalnosti, samopouzdanja. I želje za učenjem. Da pristupe konstruktivno u određenim situacijama. 

Izlažući svoje radove na oko 30 grupnih izložbi, gradili su samopuzdanje, pokazivali sreću, ponos. I postali ponos svojih roditelja. I Valjeva. 

Jer ’’Umetnost je otvorena i svi radovi mogu biti poštovani’’ (Alec Colchico, ekspert za rano obrazovanje dece)

https://www.facebook.com/groups/493792160660955/

 

Crtež

Crtež

 

Blogovi

  • Koliko košta duša, Đavole?

    U vremenu u kojem živimo, mnogi kažu da se sve meri novcem i sve je na prodaju! Svakodnevo se čuje – od nečega mora da se živi! Nešto ili neko [...] dalje | blog

    Iz redakcije Pre 3 dana 5 sati u Iz redakcije

  • Besmislica je besmislica, bez obzira čija je...

    U senci čuvenog: "Sto godina ponovljena laž, postaje istina!", stoje i toliko puta ponavljane besmislice, i gluposti. Ali i poluistine, recimo [...] dalje | blog

    Bez kraja Pre 4 dana 5 sati u Bez kraja

  • Mogao je on, to!

    Niste pomešali naslov sa jednim ranijim, a ni pisac nije rasejan toliko da pogrešno ponovi raniji! U pitanju je nastavak teksta sa ranijim [...] dalje | blog

    Bez kraja Pre 10 dana 3 sati u Bez kraja

  • Ako želimo antifašizam, bar upozoravajmo na fašizam!

    Na "jugoprostoru" se, pored ostalog neželjenog, povremeno (kad nema nečeg urgentnijeg), upozorava na minimalizovanje antifašizma, i obnavljanje [...] dalje | blog

    Bez kraja Pre 14 dana 5 sati u Bez kraja