Registracija Prijava preko FB
21.05.2014, 13:01

Dresina, štiklice i sodomi

č: | fb:

Grupa valjevskih novinara imala je sinoć retku priliku da se „dresinom“ provoza delom Barske pruge, od Železničke stanice do u klisuru Gradca, gde se, nakon tek saniranog klizišta kad je brdo „sišlo“ na prugu, pojavio veliki odron, koji preti da šine „spusti“ na levu obalu reke.

Posle (bar) jednosatnog čekanja prvog železničara Srbije, generalnog direktora Dragoljuba Simonovića vreme smo prekraćivali u ofisu kod kolege Leke Rankovića i „cimera“ mu Joce Božića iz Nabavne službe. Kad je diša stigao, usledio je raport šefa stanice, a onda smo se ukrcali u vremešnu „dresinu“, čija se vrata otvaraju „na o ruk“ i uz neponovljivo „klopara-klopara“ krenuli smo u klisuru Gradca.

Pruga Beograd - Bar, Gradac

Pruga Beograd - Bar, Gradac(foto: www.zeleznicesrbije.com) (Foto: www.zeleznicesrbije.com)

Uspešno smo se iskrcali, koleginicama su pomagala gospoda beogradska iz Simonovićeve pratnje, kao i lokalni uniformisani železničari od kojih smo najnaočitijeg prozvali „kapetan“. Tu počinju muke novinarske. Po tucaniku na pruzi nije lako ići ni u čizmama, koje je za svaki slučja obuo Darko Despotovoić, snimatelj RTS-a, a nekmo li u lakovanim cipelicama na štiklice u kojima su Ogi iz Napreda i Milica sa TVA Plus krenule k’o da su pošle u Rim ili Pariz.

Tek, stigosmo do „lica mesta“, Simke (Dragoljub Simonović) je značajno snimio situacije, pa dodatno namešten stao da se izjavljuje. Dakako, najveći problem biće kako mašinama uopšte prići odronu da bi radovi mogli da počnu. Laički, to je moguće forsiranjem Gradca pod uslovom da je do kritičnog mosta uopšte moguće doći mehanizacijom. Ekolozi će reći kako je to nedopustivo, te da bi sve valjalo raditi iz vazduha, uz pomoć specijalnih helikoptera koji mogu da dopreme oplatu, beton...

Simke bi optimista, pa ustvrdi kako će deo od 1,5 kilometara, između Lazarevca i Lajkovca, gde „poneke šine ima samo po livadama“, kao i klizišta u Gradcu i sedam kilometara dalje ka Lastri „zajedno danonoćno napasti“ i prugu Beograd - Bar osposobiti za mesec – mesec i po dana! Daj Bože... Dotle, vozovi će za Bar ići preko Mladenovca, Lapova, Kraljeva i Požege, pa dalje Barskom prugom. Ta ideja je, i to smo čuli, tek u pripremi.

Jes da situacija nije baš primerena, Ogi iz Napreda zadenu i pitanja o Beovozu, „kondorima“ što karte naplaćuju po sistemu „pola piju, pola Šarcu daju“, pruzi Valjevo-Loznica...

„Generalni“ reče da je cena karata Beovoza ostala povećana zbog „prekomponovanja vlasti“ u Valjevu i novog rukovodstva, koje „lep dogovor“ o subvencionisanju cena prevoza „narodnim parama“ nije realizovala. A kondukteri ? „Nisu svi kondukteri lopovi. Da imamo lopova, imamo, da ih hvatamo i otpuštamo, hvatamo. Otpustili smo više od stotinu ljudi, borba je to“, iskren je bio Simonović.

Prema njegovom mišljenju, pruga Valjevo - Loznica nije prioritet („U praznoj kući treba najpre hleba“), prioritet su koridori 10 i 11. Ipak, „ratna pruga“, kako je mnogi zovu, biće „brže gotovo no što vi mislite“, opet će optimistično Simonović.

Potom, povratak do „dresine“, ukrcavanje, pa četiri kilometra „klopara-klopara“ do Železničke stanice u Valjevu.

Blogovi