Gorenje (foto: www.gorenje.rs)
Gorenje (foto: www.gorenje.rs)
20.11.2020, 12:50

Gorenje - Očuvanje životne sredine kao stub poslovanja

č: | fb:

Da li ste znali da se nijedan elektronski uređaj, bilo da je mali kao računarski miš ili mobilni telefon, ili veliki kao frižider ili mašina za pranje veša - ne sme odlagati u kontejnere kao komunalni otpad? Razlog za to jeste što svi ovi uređaji sadrže štetne materije – teške metale, gasove koji oštećuju ozonski omotač ili izazivaju efekat staklene bašte i zbog toga se moraju odlagati na adekvatan način, kao poseban tok otpada koji se naziva elektronski i električni otpad.

 

Kao odgovorni proizvođač širokog spektra kućnih uređaja, kompanija Gorenje godinama unazad nastoji da različitim aktivnostima direktno utiče na zbrinjavanje takozvanog e-otpada, kao i da podigne svest o važnosti očuvanja zdrave životne okoline među svojim potrošačima, ali i u industriji u kojoj posluje.

 

Ukoliko svratite do bilo koje Gorenje maloprodaje, moći ćete da se informišete o tome kako da na pravilan način odložite svoje uređaje koji su završetkom svog radnog veka postali e-otpad. Na edukativnom lifletu moći ćete i da pronađete informacije da privatni reciklažni centri mogu preuzimati e-otpad sa vaše adrese, da ćete za njega dobiti i novčanu naknadu, kao i veb adresu za kontakte svih nadležnih javno-komunalnih preduzeća i reciklažnih centara. Ovim lifletom Gorenje je nastojalo da u potpunosti pojednostavi proces pravilnog odlaganja otpada svim svojim korisnicima, čuvajući pritom životno okruženje, a time i da pomogne sakupljanje vrednih materijala iz e-otpada koji se reciklažom mogu ponovo upotrebiti u proizvodnji sličnih uređaja.

 

Doprinos u zbrinjavanju e-otpada kompanija Gorenje nastoji da postigne i iniciranjem projekta "Ka boljem upravljanju električnim i elektronskim otpadom u Srbiji", zajedno sa organizacijama NALED i GIZ, kompanijom Coca-Cola HBC i uz podršku Ministarstva za zaštitu životne sredine. Kreiranjem posebnog elektronskog registra za proizvođače i uvoznike proizvoda koji nakon upotrebe postaju posebni tokovi otpada, ali i redovnim plaćanjem ekoloških taksi u vrednosti od tri miliona evra godišnje, Gorenje želi da podstakne sve aktere da se prema svojim proizvodima i okolini brinu – odgovorno.

 

Savesno postupanje prema svojim korisnicima, građanima, a naročito u zajednici u kojoj posluje je oduvek bilo važan stub poslovanja Gorenja, pa počev od 2006. godine, Gorenje pokazuje i kako jedna fabrika može da proizvodi brojne kućne uređaje, a da ne zagađuje ni vazduh ni okolinu. Redovnim merenjem emisije štetnih gasova, strogim poštovanjem normi i propisanih granica, kao i korišćenjem najsavremenijih filtera koji se menjaju dva puta godišnje, Gorenje čuva životnu okolinu grada Valjeva. Iako generiše značajnu količinu čvrstog otpada, taj otpad selektuje odmah u proizvodnim pogonima, koji zbrinjavaju firme akreditovane za rad sa svim kategorijama otpada.

 

I kako ističu iz ove kompanije, Gorenje će kao lider u svojoj industriji i dalje nastaviti da ponaša odgovorno prema svima – potrošačima, nadležnim institucijama, svojim zaposlenima i životnoj sredini i svojim aktivnostima nastojati da im svima pomaže u borbi za čistu životnu sredinu i takvu je ostavi generacijama koje dolaze. 

Aktuelno

Policija (foto: Kolubarske.rs)
Nezvanično Pre 1 dan 4 sati

Vozač uhvaćen sa 4,53 promila alkohola u krvi

Saobraćajna policija iz Valjeva je sinoć oko 23 časa zaustavila vozača koji je, kako je pokazao alko test, u krvi imao 4,53 promila alkohola. Policiji je rekao da je popio "samo tri piva", ali je...  · 6 komentara