Nastup KUD Tamnava  (foto: KUD Tamnava)
Nastup KUD Tamnava (foto: KUD Tamnava)
27.07.2015, 12:24

Ubljanima nagrada za scenski prikaz

č: | fb:

Članovi starijeg dečjeg folklornog ansambla i orkestra KUD „Tamnava učestvovali su na 38. internacionalnom festivalu „Muzičke impresije“ u poljskom gradu Bidgošču, gde su osvojili specijalnu nagradu za kompletan scenski prikaz. To je jedna od tri glavne festivalske nagrade koja se dodeljuje na ovom prestižnom međunarodnom susretu mladih muzičara iz celog sveta, na kom se ravnopravno takmiče horovi, folklorni ansambli, orkestri, instrumentalne, vokalne, džez i pop grupe i rok bendovi. Ovogodišnje „Muzičke impresije“ okupile su predstavnike 25 država: SAD, Kine, Južnoafričke Republike, Turske, Belorusije, Ukrajine, Bugarske, Češke, Kipra, Mađarske, Rumunije i zemlje domaćina, a KUD „Tamnava“ bio je jedini  predstavnik Srbije.

Tokom šest festivalskih dana, svi učesnici su imali priliku da na svakodnevnim, polusatnim nastupima na letnjim pozornicama ili u muzičkim dvoranama predstave svoja umetnička dostignuća, koja je ocenjivao četvoročlani stručni žiri, na čelu sa poznatim američkim dirigentom Ričardom Zielinskim. Na takmičarskim nastupima, Ubljani su pokazali igre i pesme iz svih krajeva Srbije, a poseban utisak na mnogobrojnu publiku ostavile su Igre iz Šumadije, koja je dugotrajnim aplauzima i ovacijama nagradila mlade folkloriste nakon izvođenja ove koreografije.

Nemanja Jovanović sa nagradom iz Poljske

Nemanja Jovanović sa nagradom iz Poljske (Foto: KUD Tamnava)

Rukodilac starijeg dečjeg folklornog ansambla Nemanja Jovanović kaže da je  Kulturno umetničko društvo „Tamnava“ izuzetno ponosno na nagradu sa festivala u Poljskoj, jer je osvojena u veoma velikoj konkurenciji i na muzičkoj smotri duge tradicije, visokog kvaliteta i renomea.

„Za nas je i sam poziv organizatora da učestvujemo na festivalu u Bidgošču predstavljao veliku čast, pošto je selekcija vrlo stroga i ni malo nije lako tu se naći. Osim toga, stručni žiri, sastavljen od priznatih stručnjaka iz oblasti muzike i etnomuzikologije, ocenjivao je sve elemente – pesmu, muziku, koreografije, nošnju i scenski izgled. Iako smo bili ubedljivo najmlađi ansambl na festivalu, uspeli smo da u konkurenciji 25 predstavnika sa gotovo svih kontinenata osvojimo jednu od tri glavne nagrade i time je ona značajnija. Svakoga dana nastupali smo pred par hiljada gledalaca, dok je gala koncertu pobednika, održanom u prelepoj Operi Nova, prisustvovalo oko pet hiljada ljudi. Više od dve decenije bavim se folklorom i nikada do sada nisam bio na tako uglednom i tako dobro organizovanom festivalu", sumira Jovanović učešće i uspeh 38 članova starijeg dečjeg ansambla i orkestra na ovogodišnjem izdanju „Muzičkih impresija“.

Članovi ansambla ispred Opere Nove

Članovi ansambla ispred Opere Nove (Foto: KUD Tamnava)

Putovanje u Bidgošč Ubljani su iskoristili i za posetu brojnim znamenitostima ovog grada na severu Poljske, a po povratku su svratili i do Mađarske, gde su obišli Budimpeštu, dok su u Sent Andreji nastupili na festivalu piva.

Aktuelno

Karanfili (foto: Đorđe Đoković)
Bez kraja Pre 8 sati 21 minuta

Mož' da bidne Praznik, al' ne mora da znači...

Prvi maj je i na ovim prostorima, dugo Praznik rada. Sada je sve više samo datum u kalendaru, prvi maj. S tim što je "neradni dan" i ako "ne pada" u nedelju, odnosno subotu. Ako baš pada, praznik...

Divčibare (foto: Kolubarske.rs)
Veliki broj gostiju Pre 1 dan 8 sati

Prvomajski praznik na Divčibarama

Više hiljada gostiju boravi na Divčibarama za prvomajske praznike. Procena je da je popunjenost smeštajnih kapaciteta oko 90 posto. Kao i prethodnih nekoliko godina izostali su tradicionalni...  · 7 komentara