Kamere (ilustracija) (foto: Đorđe Đoković)
Kamere (ilustracija) (foto: Đorđe Đoković)
23.10.2023, 08:44

Povratak državnog vlasništva u medije poguban za sistem javnog informisanja

č: | fb:

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) poziva narodne poslanike Skupštine Srbije da iz Predloga Zakona o javnom informisanju i medijima (ZJIM) izmene članove 39 i 41 na način da ostanu isti kao u važećem Zakonu o javnom informisanju i time omoguće da Srbija dobije osnovni medijski zakon koji je podržan od svih relevantnih i reprezentativnih novinarskih i medijskih udruženja i u potpunosti usklađen sa Strategijom razvoja sistema javnog informisanja za period 2020-2025.
 

Sporni članovi Predloga ZJIM-a legalizuju povratak državnog vlasništva u medije što je u suprotnosti sa ciljevima i merama Medijske strategije, i sprečavaju stvaranje funkcionalnog, održivog i fer medijskog tržišta zaštićenog od političkog uticaja.
 

NUNS je proteklih godina samostalno, kroz Koaliciju za slobodu medija i u saradnji sa drugim partnerskim organizacijama, dao ogroman doprinos u procesu donošenja ključnih medijskih zakona – Zakona o javnom informisanju i medijima i Zakona o elektronskim medijima, i nacrti tih zakona nesporno sadrže niz pozitivnih rešenja koja bi trebalo da unaprede medijsku scenu i doprinesu napretku u slobodi izražavanja u našoj zemlji.

 
Proces donošenja ovih zakona nije bio lak i često je usporavan zbog neaktivnosti države, ali je na poslednjem sastanku prošlog utorka (17.10.2023.)  Vlada Srbije prihvatila većinu zahteva medijske zajednice i time napravila zakonsku osnovu ka uspostavljanju kvalitetnog sistema javnog informisanja i veliki korak u procesu priključivanja Srbije Evropskoj uniji.
 

Međutim, dva sporna člana od kojih vlast nije htela da odustane, poništavaju mnoga dobra rešenja i unapređenja koji novi medijski zakoni donose i mogu da budu pogubni za medijsko tržište i slobodu izražavanja. Ponavljamo da je od prve naznake povratka državnog vlasništva u medije, Koalicija za slobodu medija, čiji je NUNS član, oštro i beskompromisno kritikovala tu nameru vlasti i pozivala je da ostane privržena merama i ciljevima iz Medijske strategije, usvojene na sednici Vladi Srbije u januaru 2020. godine.

 
Pošto se radi o zvaničnom državnom strateškom dokumentu podsećamo na neke od ciljeva, mera i pokazatelja uspeha iz Medijske strategije:

– Posebni cilj 2: Uspostavljeno funkcionalno, održivo i fer medijsko tržište zaštićeno od političkog uticaja;

– Mera 2.3: Smanjen i učinjen transparentnim uticaj države na medijskom tržištu kako bi postojali jednaki tržišni uslovi za sve medije;

–  Pokazatelj uspeha 2.3.1: Broj privrednih društava u kojima država ima udeo u osnivačkim pravima kod izdavača medija sveden na nulu.

Aktuelno

Žičara Crni vrh (foto: Kolubarske.rs)
Divčibare Ski Resort Pre 4 sati 49 minuta

Avantura i muzika na Divčibarama za prvomajske praznike

Divčibare Ski Resort, koje upravlja ski stazom Crni vrh, pripremilo je niz avanturističkih i muzičkih aktivnosti na Divčibarama za prvomajske praznike. Za ljubitelj prirode, avanture i dobre zabave...

Bez kraja - Ilustracija Dušan Arsenić (foto: )
Bez kraja Pre 1 dan 5 sati

Kakav je to svet, bez "srpskog sveta"?

Nagoveštaji raspada SFRJ, ni kad je postao veoma verovatan, u Srbiji nisu uzimani ozbiljno. Bori Čorbi su omogućili hit: "Hoće da se otcepe, bečki konjušari!", a "običnom svetu" samozadovoljno:...