Kroz Gradac (foto: Đorđe Đoković)
Kroz Gradac (foto: Đorđe Đoković)
29.06.2016, 07:15

Holandski novinari posetili Valjevo i Gradac

č: | fb:

U lepotama reke Gradac, od izvora do Konjičkog kluba Degurić, uživalo je sedam novinara iz Holandije, koji su nedavno boravili u našem gradu u organizaciji agencije Wild Serbia u cilju promocije turističke ponude Srbije.

Jedan od vlasnika agencije Wild Serbia Nemanja Nešković kaže da su gosti oduševljeni rekom Gradac i njenom okolinom, posebno što je blizu grada, a pri tom je netaknta i očuvana priroda.

“Naročito im je bilo zanimljivo to što mogu da piju vodu iz reke. Kažu da to što ideš uz reku iz koje možeš da piješ vodu i da pored nje bereš plodove je retko iskustvo”, kaže Nemanja. Dodaje da su gosti iz Holandije bili oduševljeni i hranom koja je pripremana u prirodi.

Snimanje spremanja ribe

Snimanje spremanja ribe (Foto: Đorđe Đoković)

Fleur Besters

Fleur Besters (Foto: Đorđe Đoković)

Novinarka Fleur Besters, urednica sajta http://www.reisbijbel.nl, oduševljena je prirodnim lepotama Srbije.

“Ovo mi je prvi put da sam u Srbiji, čitala sam o vašoj zemlji, ali treba je videti uživo to je mnogo bolje. Priroda je lepa, prilično je pitoma i dostupna za svakoga. Ovde je čisto i lepo, nije previše urbanizovano što odgovara ljubiteljima prirode. Sajt za koji pišem, čitaju ljudi kojima bi se dopala ovakva priroda”, kaže Fleur.

Smatra da bi bilo više turista kada bi više ljudi znalo za ovo mesto. “Sledeći put kad bih došla sa decom volela bih da ima neko mesto da se kampuje, ili prespava, da možemo da pecamo ili da imamo neki program preživljavanja u prirodi”, kaže holandska novinarka, koja je pohvalila hranu rekavši da je odlična, zdrava i sveža.

Marcel Baltus

Marcel Baltus (Foto: Đorđe Đoković)

Marcel Bartus vlasnik PR kompanije koja promoviše Srbiju u Holandiji i sarađuje sa Turističkom organizacijom Srbije je prvi put u Srbiji.

“Moram priznati, Srbija je mnogo bolja nego što sam zamišljao. Oduševljen sam Beogradom. Svako ko bude video Beograd biće oduševljen i to će preneti drugima, a tako, 'od usta do usta' je najbolji način da se promoviše neka destinacija”, kaže naš sagovornik.

Na pitanje Kolubarskih.rs kakvu sliku u Holandiji imaju o Srbiji, Marcel kaže da je to najčešće jedna slika, a to je rat.

“Ako bi u Holandiji zaustavili deset ljudi i pitali ih nešto o Srbiji, prva asocijacija bi im bila rat. Kao turisti oni nemaju sliku o Beogradu, niti je to grad o kome razmišljaju kao turističkoj destinaciji. Svi će pre pomisliti na neke druge evropske gradove, Pariz, London. Beograd je negde pri dnu, ali pre svega zbog lošeg marketinga. Sada vidim da postoji potencijal da Beograd i Srbiju poseti više holandskih turista, ali je vaša zemlja i dalje nepoznata kao turistička destinacije”, kaže Marcel i dodaje da je zato angažovana kompanije kao što je njegova, da promoviše Srbiju u Holandiji. 

 

Gosti iz Holandije posetili su i Beograd, otuda neizbežno pitanje da li su osetili deo noćnog života srpske prestonice?

“Neverovatno je, neke ulice izgledaju kao u Parizu. Ljudi sede napolju i na tome vam zavidimo, jer je u Holandiji hladno vreme, tako da mi uglavnom sedimo unutra. Mi smo pretežno u kući, a vi živite napolju, na ulici. Bile su pune ulice, i to nisu turisti, to su ljudi koji žive tu. Jedna od najboljih stvari su cene, koje su skoro kao četvrtina u Parizu ili nekoj drugoj evropskoj prestonici. A Holanđani su osetljivi na cene, i to je velika prednost za Beograd i Srbiju”, kaže vlasnik holandske PR agencije.

(Foto: Đorđe Đoković)

Prelazak preko debla

Prelazak preko debla (Foto: Đorđe Đoković)

Reka Gradac je i na njega ostavila dobar utisak, posebno to što je ta prelepa netaknuta priroda na nekoliko minuta od centra grada.

“Predivno je. Živim u Hagu, gradu punom zgrada i betona, ovde osećam svež vazduh, koji ne osećam kući. Takođe, ova priroda deluje opuštajuće. Baš sam rekao svojim kolegama da tokom šetenje nijednog trenutka nisam pomislio na svoj posao. Predivno je”. 

Marcel, za dva dana koliko je boravio u Valjevi u na Gradcu, nije otkrio nešto što mu se ne dopada. Ali, kako reče, uspeo je da otkrije nešto što mu se dopada.

“Dopadaju mi se devojke, pivo, cene i naravno priroda”, kaže gost iz Holandije.  A da bi u Valjevu, na Gradcu, bilo više gostiju iz Holandije neophodna je promocija i investicija.

“Postoji potencijal, ali potrebno je promosvisati destinaciju, a takođe i investirati. Potencijal definitivno postoji. Holanđanima će se dopasti Beograd i Srbija, mi volimo da pešačimo, vozimo bicikle, planinarimo, kampujemo. Srbija je odlično mesto za aktivni odmor. Uz više promocije imaćete i više turista”, poručio je Marcel Bartus vlasnik PR kompanije koja promoviše Srbiju u Holandiji.

 

Prošle godine Wild Serbia dovela preko 700 turista na Gradac

 

Nekoliko hiljada gostiju iz inostranstva posetilo je valjevski kraj i upoznalo se sa prirodnim lepotama zahvaljujući programima i turama koje su organizovali Ivan Nastić i Nemanja Nešković preko svoje agencije Wild Serbia, promovišući valjevski kraj.

„Prošle godine smo, samo na Gradac, doveli preko 700 gostiju, plus trke koje smo organizovali kroz avanturističke programe, koji su uglavnom bili jednodnevni. Ove godine organizovali smo za inostrane turistei nekoliko višednevnih tura po valjevskim i planinama zapadne Srbije, kao i posetu Beogradu“, kaže Ivan Nastić.

On objašnjava da su sve te ture, uključujući i šetnju sa novinarima iz Holandije uz Gradac od izvora do Degurića, u cilju promocije turističkog proizvoda Srbije, naravno i Valjeva koje sa svojom okolinom ima zaokružene celine odlične za jednodnevne izlete.

„Već nekoliko godina u saradnji sa Turističkom organizacijom Srbije radimo na promociji turističkog potencijala naše zemlje i grada. Holandski novinari, kojima smo pokazali lepote i posebnost Gradca, su treća grupa novinara i turoperatera. Pre mesec dana smo na Gradcu ugostili osam turoperatera iz Nemačke, koji su došli da vide smeštajne kapacitete, kakva je hrana, da se upoznaju sa ljudima, kako bi stekli neka nova iskustva, ali i razbili predrasude koje imaju o Srbiji“, objašnjava Ivan Nastić.

Nemanja Nešković i Ivan Nastić

Nemanja Nešković i Ivan Nastić (Foto: Đorđe Đoković)

Kako da se unapredi turistički potencijal valjevskog kraja, bilo je pitanje za Nastića koji se već godinama trudi da u Valjevo i valjevski kraj dovede što više turista, posebno iz inostranstva.

„Oni koji dolaze iz razvijene turističke regije uvek imaju predloge kako nešto popraviti. Uglavnom su ljudi iznenađeni zbog toga što, uz ovakve prirodne lepote i potencijal, turizam nije zaživeo. I oni su apsolutno upravu, a za to smo krivi svi mi. Pre svega ljudi koji rade u turizmu, jer problem je u tome što gradovi Srbije nisu povezani i bilo bi dobro da se objedini rad turističkih organizacija, koje će reklamirati i kulturturne lokacije, promovisati privredne subjekte, turističke agencije, one koji organizuju avanturističke aktivnosti. Mana je ta nepovezanost onih koji se bave turizmom i promocijom Srbije kao turističke destinacije i to je jedan od razloga što je turizam u Srbiji nerazvijen“, zaključuje Ivan Nastić. Dodaje da su problem i smeštajni kapaciteti koji još uvek nisu klasifikovani i rangirani.

 

Ipak, uprkos tim problemima i nedostacima poslednjih godina, upravo zahvaljujući agencijama kao što je Wild Serbia, popravlja se imidž Srbije, pa je naša zemlja na turističkoj karti sve bolje pozicionirana, što znači da se stvari menjaju na bolje.

„Idemo malim koracima, ali vidi se napredak samim tim što sve više novinara i turoperatera dolazi u Srbiju i pokazuju da su zainteresovani da našu zemlju uvrste u svoju ponudu“, zaključuje organizator tura, manifestacija i skupova za građenje timskog duha, Ivan Nastić suvlasnik agencije Wild Serbia, koji na najbolji način već nekoliko godina promoviše lepote i turistički potencijal valjevskog kraja.

Osveženje

Osveženje (Foto: Đorđe Đoković)

 

Aktuelno

Vrtić u Mionici (foto: www.mionica.rs)
Saopštenje Pre 19 sati 13 minuta

Janković: Krećemo u proširenje mioničkog vrtića

Predsednik opštine Mionica Boban Janković najavio je proširenje Predškolske ustanove "Neven" naredne godine. Raspisana je javna nabavka, a očekuje se da će radovi biti završeni do septembra.