Rekonstruisana Karađorđeva ulica (foto: Đorđe Đoković)
Rekonstruisana Karađorđeva ulica (foto: Đorđe Đoković)
15.08.2016, 14:14

Završena Karađorđeva ulica

č: | fb:

Završena je rekonstrukcija Karađorđeve ulice, od Hajduk Veljkove do Uzun Mirkove, u koju je uloženo 41,3 miliona dinara. Preostali deo glavne ulice u dužini od 150 metara od Dušanove do Radničke ulice biće rekonstruisan sledeće godine, najavljeno je danas prilikom zvaničnog otvaranja rekonstruisane Karađorđeve, koja je još od subote puštena u soabraćaj.

Rekonstruisana Karađorđeva ulica

Rekonstruisana Karađorđeva ulica (Foto: Đorđe Đoković)

Zamenik gradonačelnika Dragan Jeremić kaže da je rekonstrukcija glavne ulice od Jadra do Uzun Mirkove ulice najznačajniji infrastrukturni projekat u gradu u poslednjih pet godina. On poručuje sugrađanima da čuvaju grad i da ga ne uništavaju, istovremeno im obećava da će gradsko rukovodstvo preduzeti mere da oni delovi grada, koji su sada neuređeni i zapušteni, budu sređeni.

 

Prema projektu, koji je uradio CIP, u delu Karađorđeve od Hajduk Veljkove do Uzun Mirkove ulice rekonstruisani su kolovoz i trotoari, zamenjen je semafor na raskrsnici sa Uzun Mirkovom, rekonstruisana kanalizaciona mreža i javna rasveta.

Rekonstruisana Karađorđeva ulica

Rekonstruisana Karađorđeva ulica (Foto: Đorđe Đoković)

Rekonstruisana Karađorđeva ulica

Rekonstruisana Karađorđeva ulica (Foto: Đorđe Đoković)

Rekonstruisana Karađorđeva ulica

Rekonstruisana Karađorđeva ulica (Foto: Đorđe Đoković)

Karađorđeva danas izgleda moderno i funkcionalno, ima dovoljno mesta za automobile i pešake, vodilo se računa o osobama sa posebnim potrebama, ima dovoljno parkinga, uređena su autobuska stajališta, propisno obeleženi prilazi školama...

Međutim na pojedinim mestima, od Hajduk Veljkove do Uzun Mirkove ulice, Karađorđeva je preuska, tako da ukoliko se istovremeno nađu dva automobila i biciklista, nastaje problem kako se mimoići. Pomoćnik direktora Gradske direkcije Milan Trifunović ima spreman odgovor. Kaže da je kolovoz, bez parkinga i niša za autobuse, širok sedam metara što je po projektu i po svim pravilima i tehničkim propisima.

Dragan Jeremić dodaje da je projekat za Karađorđevu ulicu, u celoj dužini, rađen pre nekoliko godina. Smatra da su projektanti bili više na terenu, a manje u kancelariji, možda bi projekat bio drugačiji u nekim delovima i bio u skladu sa današnjim potrebama.

„Tamo gde je moglo da se ispravi ili ubaci nešto novo, mi smo menjali, kao što su spušteni ivičnjaci kod ulaza u pasaže i zgrade”, objašnjava Jeremić.

Trifunović kaže da su pokušali da promene ulaz u parking tako da bude pod uglom od 45 stepeni, ali nije bilo moguće zbog postojeće infrastrukture, instalacija i zbog drveća.

Rekonstrukciju Karađorđeve ulice pratilo je 37 kišnih dana

 

Dragan Jeremić

Dragan Jeremić (Foto: Đorđe Đoković)

Dragan Jeremić je i danas iskoristio priliku da zamoli građane za razumevanje i strpljenje zbog brojnih radova, koji traju već celo leto, a zbog kojih je „haos u gradu”. On dodaje da je, kada su upitanju radovi pre svega na toplifikaciji, mnogo toga „složeno i problematično”. Objašnjava da su  radovi na izgradnji toplovoda međunarodni ugovor, što znači da nije Grad nosilac posla i da Grad ne snosi odgovornost za propuste i nemar, što ne znači okretanje glave od problema.

 

"Složeno je to što je austrijska firma Štrabag, koja je dobila posao toplifikacije, angažovala brojne podizvođače, a problematično je to što austrijska firma na gradilištu u Valjevu ne primenjuje ista pravila i ne ponašaju se kao što se ponašaju u drugim evropskim zemljama. Pre neki dan sam im skrenuo pažnju da pet kubika peska, koji su bez zaštite istovarili na ulicu, može da zapuši kanalizaciju i da nam napravi velike probleme ukoliko padne kiša. U Austriji bi taj pesak bio smešten u kontejneru, a ne direktno istovaren na ulicu”, navodi Jeremić samo jedan primer. 

Aktuelno

Protest studenata i sindikata u Beogradu (foto: S.D.)
Ispred Vlade Srbije Pre 14 sati 11 minuta

Prvomajski protest studenata i sindikata u Beogradu

Na protestu sindikata i studenata ispred Vlade Srbije poručeno je da Zakon o radu i Zakon o štrajku moraju da se menjaju, ali da je to samo početak. "Tačno je da budućnost treba da biramo olovkom,...

Prvi maj na Divčibarama (foto: Kolubarske.rs)
Na Divčibarama Pre 14 sati 11 minuta

Prvi maj, praznik rada i roštilja

Prvi maj – Međunarodni praznik rada već poodavno je postao povod za roštiljanje i druženje, a ne obeležje borbe za prava radnika. Sa ovom konstatacijom saglasna većina sagovornika koji ovaj...

Manastir Ćelije (ilustracija) (foto: Đorđe Đoković)
Saopštenje Ekološkog društva Gradac 30.04.2025

Za prvomajske praznike nije dozvoljeno kampovanje u Ćelijama

Za prvomajske praznike neće biti dozvoljeno kampovanje na lokaciji Ćelije, neposredno ispod manastira, saopštilo je Ekološko društvo Gradac, upravljač zaštićenog prirodnog dobra. "Sve je spremno...

Protest u Beogradu, 15.03.2025. (foto: Kolubarske.rs)
Saopštenje NVO Pre 23 sati 34 minuta

Evropski sud za ljudska prava izdao je privremenu meru

Evropski sud za ljudska prava (ESLJP) izdao je privremenu meru kojom nalaže Republici Srbiji da se do daljeg uzdrži od upotrebe zvučnih uređaja u svrhu kontrole okupljenih građana, navodi se u...