Registracija Prijava preko FB
Supermarket Eurocentar (foto: Đorđe Đoković)
Supermarket Eurocentar (foto: Đorđe Đoković)
13.05.2019, 07:13

"Dani domaćih" u Europromu i u maju

č: | fb:

Kampanja vajevskog "Europroma" pod nazivom "Dani domaćih", u okviru koje se svakog meseca predstavlja po jedan ili više domaćih proizvođača, nastavljena je i u maju.

 

Ovaj put potrošači će u svim maloprodajnim objekatima "Europroma" imati priliku da po specijalnim akcijskim cenama kupe mlečne proizvode kompanije "Meggle Srbija". Kako je naglašeno na konferenciji za novinare, "Meggle" jeste nemačka kompanija, ali "Meggle Srbija" postoji 11 godina u Kragujevcu, sirovine su isključivo domaće, otuda su i proizvidi domaći.

 

PR menadžer "Europroma" Bojana Perić je podsetila da kampanja promocije domaćih proizvoda traje već devet meseci i da je za to vreme u fokusu bilo dvet nacionalnih kompanija, kao i sedam lokalnih i regionalnih, ili domaćih proizvođača.

 

Perić je rekla da su poslednjih godina u Srbiji sve intenzivnije kampanje koje sadrže slogan "Kupujmo domaće", otuda se nameće logično pitanje koliki je njihov efekat, kako na svest potrošača tako i na domaću privredu. Smatra da ne postoji precizan podatak zbog toga što su sve te kampanje praktično pojedinačne, iniciraju ih proizvodjači, trgovine, asocijacije i imaju regionalni karakter.

 

- Ono što nedostaje i što bi akciju podiglo ni viši nivo jeste nacionalna kampanja. To bi praktično značilo da na nivou države postoji opredeljenje da kupujemo domaće proizvode i negovanje domaće privrede. To ne bi bilo ništa novo, niti bi Srbija bila prva zemlja koja to radi. U Crnoj Gori je, recimo, pre godinu dana pokrenuta nacionalna kampanja "Kupujmo domaće" i pokrenula je Vlade Crne Gore i Privredna komora, u saradnji sa domaćim proizvođačima i trgovinskim lancima. Cilj je da promoviše domaće proizvode i domaće proizvodjače, kako male tako i velike. Kroz kampanju se, uz domaće, ističe i kvalitet, a prvo što su uradili bilo je da su u šest najvećih trgovinskih lanaca vidljivo obeležili domaće proizvode. Posebno su naglašavali da to nije samo akcija već je opredeljenje države. Kod nas, nažalost, već dugo postoji klima da sve ono što je tuđe je bolje od našeg. I upravo promena te navike treba da bude zajednički cilj svih – države, proizvodjača, trgovaca, medija – navela je Perić.

 

Dodala je da je nakon mesec dana kampanje "Kupujmo domaće" u Crnoj Gori rađeno istraživanje. Rezultati su bili više nego dobri – čak 70 posto građana je bilo upoznato sa kampanjom, a prodaja domaćih proizvoda je značajno povećana u svih šest trgovinskih lanaca.   

 

Bojana Perić naglašava da cilj kampanje nije "bojkot strane robe nego o čuvanju domaće" i ponavlja da u vremenu koje dolazi je neophodno da se kampanja "Kupujmo domaće" podigne na nacionalni nivo.  

 

Višnja Stanković i Bojana Perić

Višnja Stanković i Bojana Perić (Foto: Kolubarske.rs)

Menadžer prodaje i marketinka "Meggle Srbija" Višnja Stanković je rekla da su vlasnici kompanije "Meggle" iz Nemačke, ali sve ostalo jeste domaće i iz Srbije.

 

- Kompanija je iz Bavarske, to je porodična firma sa tradicijom dugom 125 godina. U Srbiju smo došli pre osam godina kada smo preuzeli mlekaru "Mladost" iz Kragujevca; značajno smo unapredili poslovanje, nabavili smo novu opremu, uveli smo novi proizvodni programi i povećali broj radnika. Kada smo preuzeli mlekaru bilo je 30, a danas imamo 150 stalno zaposlenih. U mlekarskoj industriji jako je bitna sirovina i ona nas opredeljuje da možemo da kažemo da smo domaća kompanija. Svo sirovo mleko koje se kod nas obrađuje dolazi iz Srbije. Bitno nam je da sirovina bude domaća i kvalitetna. Dnevno prerađujemo u proseku oko 125 000 litara sirovog mleka. U protekle četiri godine osvojili smo tržišta zemalja Evropske unije i Rusije, tako da se u tim zemljama mogu naći proizvodi koji su iz Srbije – rekla je Stankovićeva.

 

Istakla je da kontrolu kvaliteta proizvoda "Meggle Srbija" rade službe Evropske unije, a njihovi sertifikati dokazuju da je kvalitet proizvoda na najvišen nivou. 

 

Čuvanje domaćeg brenda i domaća firme

 

Vlasnik "Europroma" Desimir Tadić takođe smatra da je važno da se kampanja "Kupujmo domaće" podigne na nacionalni nivo i da je podrži država.

 

Kaže da je bio u delegaciji koja je razgovarala sa predstavnicima Ministarstva i Privredne komore o ovoj kampanji, ali "nažalost nisu baš razumeli tu priču, a ona je važna životna tema".

 

- Ako država Srbija dozvoli da na policama vidljivije budu istaknuti strani proizvodi, onda ćemo zatvoriti sve koji rade u Srbiji. Moramo svi da radimo na podizanju svesti građana o značaju domaćih proizvoda. U Srbiju dolazi strana roba, pretežno B klase ili lošeg kvaliteta, koja je naravno konkurentnija sa cenom od domaće robe koja je kvalitetnija. Zemlje, iz kojih dolaze ti proizvodi, razvijaju svoje ekonomije, a mi ćemo našu gasiti. Četvrtinu prodaje ili prihoda "Europroma", koji godišnje iznosi oko pet i po milijardi dinara, čine proizvodi iz sto firmi zapadne Srbije i na taj način mi promovišemo domaće, ali i čuvamo domaću proizvodnju i firme. Navešću vam primer Valjevske pivare, čiju je proizvodnju 20 godina "čuvao Europrom", tako što smo prodavali četvrtinu njihove proizvodnje. Da smo uzeli novac i "uveli" druge pivare, Valjevska bi otišla u stečaj. U našim trgovinama, i tamo gde distribuiramo robu, Valjevsko pivo je zastupljeno skoro 90 posto, a samo deset posto su ostala piva. Na taj način čuvamo domaće proizvode i domaće firme – naglasio je Desimir Tadić.

 

Aktuelno

Aleksandar Vučić (foto: Kolubarske.rs)
Trupni portret 18.09.2019

Vučić jedini ima plan – zove se "Nijedan"

Najzad će agonija, zvana problem Kosova, bude rešena. Pošto je sve ostalo rešeno zahvaljujući Vučiću, i ovo će, kao što je očekivano, bude rešeno zahvaljujući Vučiću. On je, a ko bi, složio sve...  · 2 komentara

Radovi na Desankinom vencu (foto: Đorđe Đoković)
Ponovo raspisan tender koji je uspešno okončan pre pet meseci 18.09.2019

“Dupla” javna nabavka

Gradska uprava je pre šest dana raspisala javnu nabavku - zamena granitnih kocki u gradu. Identična javna nabavka, sa identičnom tehničkom specifikacijom, ali drugačijeg naziva, okončana je pre pet...  · 10 komentara