Budimir Kačarević (foto: Đorđe Đoković)
Budimir Kačarević (foto: Đorđe Đoković)
31.05.2014, 09:06

Lažni sirevi konkurencija Mlekari „Kačarević“

č: | fb:

U smutnim i ekonomski teškim vremenima, kakva jesu danas, teško je baviti se privredom, proizvodnjom, a još teže opstati. Otuda kada čujete da se neko bavi proizvodnjom, da tu proizvodnu proširuje i da značajna sredstva ulaže u dizajn ambalaže i marketing, vredno je pažnje i pohvale. Mlekara „Kačarević“ iz Mionice, mala porodična firma, osim što je poznata po kvalitetu svojih proizvoda, koji je godinama gradila, na domaćem tržištu prepoznatljiva je i po dobro dizajniranoj ambalaži.

- Mi smo shvatili da je, pored kvaliteta i cene, za opstanak na tržištu, veoma važan dizajn ili kako ste upakovali to što tržištu nudite. Nije dovoljno samo reći kako su sir i kajmak  dobro prepoznatljiv srpski brend i da će ih ta prepoznatljivost prodati. Važno je te srpske proizvode lepo upakovati i plasirati na tržište. Jer lepo pakovanje privlači kupce – kaže  Budimir Kačarević, vlasnik Mlekare.

Zanimljivo je da  se Kačarevići trgovinom mlečnim proizvodima bave već 13 godina, a sir i kajmak počeli su da proizvode, i to po tradicionalnoj recepturi, tek pre pet godina.

- Odlučili smo se za proizvodnju kajmaka i sira iz dva razloga. Prvo, sir i kajmak su veoma traženi kod domaćeg kupca, ali i u inostranstvu. Drugo, odlučili smo da se bavimo proizvodnjom kojom se ne bave velike firme. Prve godine posvetili smo pažnju na  kvalitet naših proizvoda, sarađujemo sa Institutom za higijenu i  kontrolu kvaliteta. To je važno, jer veći deo proizvodnje kajmaka i sira  radimo ručno, tako da je higijena povećana- kaže mionički mlekar.

U mlekari „Kačarević“ zaposleno je devetoro radnika, a dnevna proizvodnja mleka je preko 2,5 hiljade litara i sve količine se prerade u sir i kajmak. Beograđani su, trenutno, najveći kupci proizvoda mlekare „Kačarević“. Odnedavno, preko DTL, sir i kajmak u prepoznatljivom pakovanju nalazi se i na policama valjevskog „Europroma“.

Treba dokazati na tržištu kvalitetom i ambalažom da su sir, kajmak, rakija, ajvar...srpski brendovi koji vrede i imaju cenu.

Srpski proizvodi retko i teško svoje mesto nalaze u stranim trgovinskim lancima koji posluju na našim prostorima. Otuda je udruživanje proizvođača u domaći trgovinski lanac ili DTL pun pogodak, smatra Kačarević i dodaje da je ulaskom u ovo udruženje proširio tržište na mnoge gradove u Srbiji.

 Problemi, sa kojima se suočavaju mali proizvođači su brojni. Kačarević nikada nije dobio pomoć države niti novac  iz nekih fondova koji su investirali u poljoprivrednu proizvodnju ili su davali povoljne kredite.

Bez novca i pomoći države teško se opstaje

-Bili smo prinuđeni da uzimamo nepovoljne bankarske kredite, kako bi opstali na tržištu. I tek kada smo, nakon pet godina, stali na noge, počeli da ulažemo u ambalažu i proširenje tržišta, pojavio se problem. Srpsko tržište je preplavljeno lažnim sirevima. To su  sirevi koje zovu biljna feta i sadrže četiri posto hemije i preko 60 posto vode. Kupci su u zabludi, jer su u frižideru, jedan pored drugoga, pravi i lažni sir, s tim što je ovaj drugi značajno jeftiniji.Logično je da će kupac izabrati sir koji košta manje od 200 dinara, ne znajući da je razlika u sastavu i kvalitetu- kaže vlasnik mlekare „Kačarević.

Kačarević je bio zatečen našim pitanjem - kada bi bio u prilici da napiše pismo premijeru, šta bi napisao. Promišljanje pre valjanog odgovora potraja.

- Zamolio bih premijera da ne daje 10.000 evra stranim kompanijama za svako novo radno mesto. Bilo bi dobro da našim ljudima, privatnicima, finansijski pomogne, pa i sa  upola manje novca. Čak  država ne mora da izdvaja novac za nas. Dovoljno je da nam smanji porez i omogući poreskim olakšicama da rasterećenije poslujemo, pa samim tim i da zapošljavamo više radnika i proširujemo proizvodnju- napisao bi premijeru vlasnik mlekare „Kačarević“ iz Mionice.

 

Aktuelno