NUNS
NUNS
03.02.2021, 09:57

Najavljeni sporazum Telekoma i Telenora ugrožava medijski pluralizam u Srbiji

č: | fb:

Nezavisno udruženje novinara Srbije izražava ozbiljnu zabrinutost zbog najavljenog sporazuma državne kompanije Telekom Srbija i mobilnog operatora Telenora, u vlasništvu investicionog fonda PPF, koji može dodatno da naruši medijski pluralizam i uveća već postojeći monopol države u medijskoj sferi.

 

Kako se navodi u saopštenju NUNS, javnosti dostupna dokumenta pokazuju da sporazum Telekoma Srbija i Telenora ima za osnovni cilj potiskivanje kompanije SBB sa tržišta, odnosno, onemogućavanje profesionalnih medija iz sastava Junajted grupe, pre svega Televizije N1, da dođu do najšire publike.

 

Državna kompanije Telekom Srbija i pored zakonskih ograničenja već je duboko involvirana u proizvodnju informativnog programa i akter je u nekoliko projekata i investicija u medijskoj industriji koji su u stručnoj javnosti označeni kao sumnjivi i protivzakoniti: od kupovine kablovskog operatora Kopernikus za 195 miliona evra od vlasnika bliskog Srpskoj naprednoj stranci, koji potom za skoro istu cenu kupio televizije sa nacionalnom frekvencijom - Prva i O2, preko finansijske podrške kontroverznom biznismenu Igoru Žeželju za kupovinu tabloida Kurir, do učešća u osnivanju nekoliko novih kablovskih televizijskih kanala.

 

NUNS je povodom tih akvizicija Telekoma Srbije javno izražavao protest, jer se mimo javnosti, protivno zakonu i pod sumnjivim ekonomskim opravdanjima, država umešala u medijsku sferu sa namerom da proširi svoj uticaj i nametne potpuni monopol u medijima.

 

Najavljeni dogovor Telekoma Srbije i Telenora izaziva našu bojazan i zbog činjenice da je on u potpunoj suprotnosti sa ciljevima iz Strategije razvoja sistema  javnog informisanja do 2025. godine, a koji se odnose na uspostavljanje funkcionalnog, održivog i fer medijskog tržišta zaštićenog od političkog uticaja, kao i na unapređenju kvaliteta i raznoivrsnosti medijskih sadržaja koji zadovoljavaju potrebe za informisanjem različitih društvenih grupa.  Takođe, zabrinutost izaziva i činjenica da je vlasnik Telenora, češki biznismen Petar Kelner, ranije optuživan od novinarskih udruženja i javnosti u Češkoj i Sloveniji da u saradnji sa vladajućim partijama guši slobodu medija u ovim zemljama.

 

NUNS će o najavljenom dogovoru dve kompanije obavestiti međunarodne novinarske i medijske organizacije, jer se njime ugrožava već narušeni medijski pluralizam u Srbiji.

Aktuelno

Voda nije za piće (foto: Kolubarske.rs)
Saopštenje Pre 10 sati 33 minuta

Voda na Divčibarama nije za piće

Voda na Divčibarama nije za piće zbog poremećaja u kvalitetu sirove vode, saopšteno je iz JKP Vodovod Valjevo. Poboljšanje kvaliteta vode se očekuje već sa prvim padavinama, navodi se u saopštenju.  · 5 komentara