Registracija Prijava preko FB
Lokalni front Va (foto: Đorđe Đoković)
Lokalni front Va (foto: Đorđe Đoković)
14.03.2019, 11:12

Lokalni front: "Gvozdenović voli da se promoviše o trošku građana"

č: | fb:

"Nije li vreme da se konačno sazna u čijim džepovima je završio novac građana, tako galantno ustupljen istoj ekipi koja je progutala decenije Radio Valjeva i koja je najstariji elektronski mediji u gradu dovela do stečaja?", upitali su aktivisti Lokalnig fronta Va na konferenciji za novinare na kojoj su govorili o Radio Valjevu, o funkciji tog medija, kao i o promociji gradonačelnika kako u programu Radio Valjeva, tako i u drugim medijima.

 

Aktivisti lokalnog fronta Ljubomir Radović, koji je i nezavisni odbornik u Skupštini grada, i Đorđe Petković smatraju da "nije ostalo ništa od onoga što je Radio Valjevo značilo u medijskom prostoru jedne ne tako male države".

 

Radović je naveo da je pljačkaška privatizacija, pred kojom je lokalna vlast blagonaklono žmurila, očerupala i unakazila čak i jednu od najlepših valjevskih građevina, gde se stvarao, oblikovao i emitovao program koji je, sa svim svojim manama i vrlinama, bio jedan od najslušanijih u regionu.

 

- Jedan deo istorije grada, doslovno je nestao: studijska tehnika, reportažna tehnika, kompletna diskoteka i fonoteka, dragoceni i unikatni tonski zapisi, dokumentacija sabirana i čuvana godinama. Pljačkaši su odneli sve što se u zgradi moglo skinuti, od sijalica do radijatora. Tobožnji investitori vratili su državi, novom vlasniku, samo praznu ljušturu, pravo na emitovanje programa – naveo je Radović.

 

Ustvrdio je, navodeći činjenice, da je to pravo godinama zloupotrebljavano.

 

- Godinama Radio Valjevo emituje tekstove naručene direktno od gradonačelnika Slobodana Gvozdenovića i njegovih najbližih saradnika, plaćene novcem građana Valjeva. Godinama se od Valjevaca naplaćuju emitovane reklamne poruke i oglasi. Ništa od toga nije došlo na račun firme u stečaju, Radio Valjeva,  na adresi Beograd, Kralja Milana broj 15 – rekao je Radović.

 

On je izneo nekoliko primera kako je Slobodan Gvozdenović, sa svojom najužom ekipom, novcem Valjevaca čašćavao nečasne medijske poslenike Radio Valjeva i portala kolubarski.info.

 

- U julu 2018. godine otpočeli su napadi na mene, uobličeni u bezočne laži. Radio prenosi Skupštine pretvarali  su se u muzički program kada se u raspravu uključi neko od opozicionih odbornika... Tokom oktobra prošle godine, u programu radija, iznet je čitav niz lažnih optužbi, izmišljotina i nesuvislih konstrukcija Slobodana Gvozdenovića o tobožnjem uticaju bivšeg zamenika gradonačelnika na Lokalni front Va... U skladu sa zakonom zatražili smo od Radio Valjeva snimak emitovanog izlaganja govorljivog gradonačelnika. Nismo ga dobili. Zatražili smo, opet po zakonu, da objave naš odgovor. Nisu ni to učinili. Mogli smo, naravno, da tužimo Radio Valjevo. Ali, koga bismo tužili? Radio Valjevo je fantomska firma u stečaju koja nema nikakvih prihoda – rekao je nezavisni odbornik.

 

Dodao je da je Lokalni front slično tražio i od "nezavisnog", tako piše "nezavisnog", portala kolubarski.info.

 

- Naravno, nisu nam odgovorili. Jedino što su ipak učinili bilo je da posle izvesnog vremena uklone tekst o Draganu Jeremiću i Lokalnom frontu, oduzimajući tako i poslednji oslonac botovima koji su mesecima uzaludno nastojali da Lokalni front povežu sa bivšim zamenikom gradonačelnika. To su, dakle, ljudi kojima će i ove godine Slobodan Gvozdenović poklanjati milione otete iz džepova građana Valjeva. Ipak, shodno nepredvidivosti u dosadašnjem postupanju i navikama gradonačelnika, kada su mediji u pitanju, nije moguće pretpostaviti da li se radi o Radio Valjevu u postupku prodaje ili još jednom Radio Valjevu na drugoj frekvenciji, koji program emituje sa zgrade gradske uprave – u dilemi je Radović.

 

On je podsetio da gradonačelnik voli da se promoviše pod izgovorom da to čini u korist Valjeva.

 

- Naime, prema dostupnim informacijama, Gvozdenović je i ranije intervjue plaćao u milionskom iznosu. Najpre je 830.000 dinara iz budžeta plaćeno listu Alo i Srpskom telegrafu, da bi potom 480.000 dinara bilo izdvojeno za intervju od nekoliko rečenica u listu Kurir. Uz sve uvažavanje ovih dnevnih listova i njihov cenovnik, pravo je pitanje šta smo zapravo platili mi kao građani?  Ovaj novac gradonačelnik nije dao iz svog džepa već iz budžeta. Iznad svega, postavlja se pitanje kakvi su efekti tih intervjua? Shodno napretku Valjeva efekti su nikakvi –zaključio je aktivista Lokalnog fronta.

 

Da gradonačelnik Slobodan Gvozdenović obožava promocije dokaz su i njegova gostovanja u jednčasovnim emisijama na televiziji Studio B.

 

- Za sada ne posedujemo podatak koliko ti intervjui koštaju. Možda finansijski ne koštaju ništa? Ako u tim intervjuima gradonačelnik, koji bi trebao da predstavlja sve Valjevce bez razlike, koristi uvredljive reči da bi okarakterisao svoje neistomišljenike? Naše sugrađanke i sugrađane ovakvi ispadi puno koštaju. Valjevke i Valjevci nisu ono što je u nekoliko navrata prezentovao gradonačelnik Gvozdenović. Ostalo nam je da iznova i iznova slušamo ponizne hvalospeve predsedniku države, ali bez objašnjenja šta je konkretno uradio gradonačelnik Gvozdenović? Koliko je on ivestitora doveo, koliko je ulica urađeno, šta je učinio po pitanju aerozagađenja, koliko je život Valjevki i Valjevaca bolji od trenutka od kako se on promoviše? – upitao je Ljubomir Radović.

Ljubomir Radović i Đorđe Petković

Ljubomir Radović i Đorđe Petković (Foto: Kolubarske.rs)

Aktivista Lokalnog fronta Va Đorđe Petković govorio je o tome da će gradonačelnik, sudeći po javnoj nabavci koja je nedavnoobjavljena, potrošiti 4,1 milion dinara građana Valjeva na „usluge informisanja“ i to suprotno zakonu.

 

- Gradonačelnik je procenio da je za grad Valjevo daleko potrebnije da se informacije o njegovom i radu Gradske uprave „čuju“ i „vide“ po Srbiji negoli da se svim đacima prvacima obezbede besplatni udžbenici koji bi koštali taman toliko – rekao je Petković.

 

On je podsetio da prema Zakonu o informisanju i medijima lokalne samouprave informisanje mogu finansirati samo i jedino preko konkursa za sufinansiranje projekata u oblasti javnog informisanja. Takav konkurs je već raspisan i trenutno je u toku, a za njega je opredeljeno 7,3 miliona dinara.

 

- Zašto je gradonačelnik bio toliko brzoplet, a nadležni za proveru javne nabavke toliko nemarni da su je i raspisali? Možemo da nagađamo da je u pitanju želja da se određenom mediju pokloni ovaj novac. Međutim, bližim izučavanjem tehničke specifikacije u tenderskoj dokumentaciji ovo nagađanje postaje realna mogućnost – rekao je aktivista Lokalnog fronta Va.

 

Govoreći o brojnim uslovima koje pružalac usluge informisanja treba da ispuni, izdvojio je to da se izveštaji o radu gradonačelnika i drugih organa Grada treba da se vide, čuju i pročitaju u celoj Srbiji, Nišu, Beogradu i Novom Sadu.

 

- Šta žitelji Beograda, Niša i Novog Sada imaju da vide ili čuju iz Valjeva? Do sada su imali priliku da vide bruku i sramotu, nedostojnog i nesposobnog gradonačelnika Gvozdenovića kako vređa političke neistomišljenike, ljude u pravosuđu i novinare – naveo je Petković.

 

On je podsetio da su organi Grada dužni da javnosti učine dostupnim informacije o svom radu i da za to mogu da koriste razne načine, poput objavljivanje informatora ili raznih publikacija, kao i na zvaničnom sajtu grada Valjeva.

 

- Jasno je da lokalna vlast to ne čini. Umesto toga planira nezakonit i za javnost i građane Valjeva štetan postupak javne nabavke. Ovaj čin lokalne samouprave uperen je protiv osnovnih principa uspostavljenih zakonom, kao što su sloboda medija, medijski pluralizam i ostvarivanje javnog interesa. Isključiva namera je sprovođenje partijske i lične kampanje uz prelivanje javnog novca u privatne džepove na nezakonit način! Kako drugačije objasniti činjenicu da sporni tender nije povučen ni posle zahteva i reagovanja čak pet novinarskih udruženja. Kako stvari stoje biće realizovan. Tada ćemo i videti za koga je to nezakoniti tender bi raspisan – rekao je Đorđe Petković.

 

 

 

 

 

Aktuelno

Bombardovana zgrada SUP-a (foto: Revija Kolubara)
Bombardovanje Pre 4 sati 23 minuta

Dve decenije od NATO agresije

NATO agresija na Srbiju, odnosno tadašnju SRJ, počela je na današnji dan pre 20 godina. Za 78 dana poginulo je između 1.200 i 2.500 ljudi. Prve NATO bombe na Valjevo su bačene 14. aprila 1999....

Valjevo bez straha - #1 od 5 miliona
Valjevo bez straha - #1 od 5 miliona", sedmi put Pre 1 dan 1 sati

"Ne smemo stati i ne smemo se prebrojavati"

"Zbog istine, slobode, pravde, poštovanja zakona, budućnosti, ne smemo stati i ne smemo se prebrojavati, jer u ovom trenutku je najmanje važno koliko nas ima, važno je da smo zajedno", poručila je...  · 1 komentar