Buduća privredna zona (foto: Đorđe Đoković)
Buduća privredna zona (foto: Đorđe Đoković)
13.04.2021, 07:07

"Važna i cenjena nemačka kompanija" još nije stigla u Valjevo

č: | fb:

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je u Divcima pre tri nedelje, prilikom obilaska radova na izgradnji brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac, najavio da će u Valjevo uskoro doći jedna "važna i cenjena nemačka kompanija”.

 

Vučić tada nije otkrio o kojoj cenjenoj nemačkoj kompaniji se radi, to se već nekoliko meseci drži u strogoj tajnosti, ali je precizrao da će "u narednih 15-20 dana, ukoliko kovid dozvoli, biti potpisan prvi sporazum o izgradnji fabrike u Valjevu u kojoj će prosečna neto plata biti oko 1.000 evra".

 

Prošlo je 15-20 dana, a "prvi sporazum o izgradnji nemačke fabrike u Valjevu" još uvek nije potpisan. S obzirom na to da je "kovid dozvolio" otvaranje bašti ugostiteljskih objekata, produžetak radnog vremena do 22 časa, otvaranje tržnih centara, pretpostavljamo da "dozvoljava" i potpisivanje prvog sporazuma o izgradnji fabrike.

Aleksandar Vučić

Aleksandar Vučić (Foto: Đorđe Đoković)

 

Obilazeći radove u Divcima predsednik Aleksandar Vučić je, pored dolaska nemačke kompanije, najavio i velika ulaganja u Valjevo. U gasifikaciju i rekonstrukciju Opšte bolnice biće uloženo 57 miliona evra, pored toga radiće se kanalizacija i tri prečišćivača, a radiće se i nova hala sportova u Valjevu.

 

Nije ovo prvi put da predsednik Aleksandar Vučić obećava velike investicije, a da većina, bar do sada, nije realizovana. Tako je u decembru 2019. godine obećeo i velika ulaganja u Divčibare. Nijedna najavljena investicija, ne da nije urađena, nego nije ni započeta. Zbog čega, pitali smo tada predsednika Vučića, a on je odgovorio da su mu naša pitanja "podsticaj" i da "mu je drago što uvek može da odgovori na naše pitanje, jer nekako uvek u zavisnosti od potreba ta pitanja menjaju svoj karakter i strukturu".

 

"Kada ste me pitali u nekoliko navrata za put do Valjeva, koji se obećava sedamdeset i nešto godina, pa sad kada se gradi, zadovoljan sam što to više nije pitanje. Zadovoljan sam što više nije ni pitanje broj investitora u Valjevu, zadovoljan sam što više ni gasifikacija nije pitanje, kao i industrijska zona u Valjevu… Hvala Vam što me uvek podstaknete da radimo još više i kada zvaršimo velike stvari uvek imamo tu vrstu podsticaja da guramo još jače i još snažnije. Ja znam da je nezadovoljstvo uvek lakše prodati nego zadovoljstvo, negativnu vest je uvek lakše prodati nego pozitivnu", glasio je odovor Aleksandra Vučića.

 

Neispunjena obećanja su negativne vesti, a ne pitanje novinara

 

Nije novinarsko pitanje, kao što to misli predsednik Aleksandar Vučić, "negativna vest", nego je njegovo neispunjeno obećanje "negativna vest", a "nezadovoljstvo" proizilazi iz toga što predsednici i premijeri obećaju neke radove ili investicije, pa od obećanja ne bude ništa ili se čeka po nekoliko godina da obećanje bude ispunjeno.

 

Podsećamo da je izgradnju deonice od Valjeva do Nepričave i ulaza na budući auto-put, prvi najavio premijer Aleksandar Vučić 1. decembra 2016. godine na proslavi decenije rada fabrike "Gorenje" u Valjevu. Tada je potpisan Memorandum između Vlade Srbije i "Gorenja" o 300 novih radnih mesta za koje će iz državne kase biti obezbeđene subvencije. Prema javno dostupnim informacijama to do danas nije realizovano.

  

Nakon izjave tadašnjeg premijera, a sada predsednika, nije se govorilo o izgradnji "šnel štrase", sve do početka marta 2017, posle raspisivanja predsedničkih izbora, kada je tadašnji gradonačelnik Valjeva Slobodan Gvozdenović izjavio, prenoseći informaciju narodnog poslanika Mihaila Jokića, da će izgradnja puta M4 "uskoro početi".

 

Ministar policije Nebojša Stefanović je 18. marta 2017. na zajedničkom skupu podrške predsedničkom kandidatu Aleksandru Vučiću u Valjevu najavio da je "izvesno da će već sledeće godine početi radova na spajanju Valjeva sa Koridorom 11".

Radovi na saobraćajnici Iverak-Lajkovac

Radovi na saobraćajnici Iverak-Lajkovac (Foto: Đorđe Đoković)

  

Konačno, radovi na izgradnji brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac počeli su 2020. godine i to je više od zadovoljstva i pozitivne vesti, i Kolubarske.rs su o toj pozitivnoj vesti pisale, nesporeći da je to uspeh i zasluga aktuelne vlasti. Ali od obećanja da će početi radovi na toj saobraćajnici do početka radova prošlo je više od četiri godine i sve dok radovi konačno nisu počeli novinari su podsećali na to obećanje, i to će uvek činiti naročito ako je to, kako je rekao predsednik, "podsticaj da guraju još jače i još snažnije".

 

Kao što i sada podsećamo da je prošlo 15-20 dana, a najavljena "važna i cenjena nemačka kompanija” još nije stigla u Valjevo i da je željno očekujemo, kao i da je prošlo 15 dana, a još uvek nisu počeli radovi na putu Krčmar-Divčibare, koje je takođe 23. marta najavio u Divcima predsednik Srbije Aleksandar Vučuć.

 

Uvek kada slušam obećanja, a slušam ih više od 30 godina, pitam se zašto političari stalno obećavju više nego što mogu da urade? Da li im je propaganda važnija od istine? Da li misle da smo svi toliko glupi i naivni, i da će nam njihova obećanja svakodnevicu učiniti boljom i lepšom? Možda je spas u tome da novinari izgube pamćenje, ali ako budemo zaboravljali onda nismo novinari, ali nismo ni ljudi. Volela bih da to predsednik konačno razume i da ne krivi novinare što ga podsećaju na njegova obećanja, očekujući da ih i ispuni.

 

 

Aktuelno

Žičara Crni vrh (foto: Kolubarske.rs)
Divčibare Ski Resort Pre 4 sati 4 minuta

Avantura i muzika na Divčibarama za prvomajske praznike

Divčibare Ski Resort, koje upravlja ski stazom Crni vrh, pripremilo je niz avanturističkih i muzičkih aktivnosti na Divčibarama za prvomajske praznike. Za ljubitelj prirode, avanture i dobre zabave...

Bez kraja - Ilustracija Dušan Arsenić (foto: )
Bez kraja Pre 1 dan 4 sati

Kakav je to svet, bez "srpskog sveta"?

Nagoveštaji raspada SFRJ, ni kad je postao veoma verovatan, u Srbiji nisu uzimani ozbiljno. Bori Čorbi su omogućili hit: "Hoće da se otcepe, bečki konjušari!", a "običnom svetu" samozadovoljno:...