Parking (foto: Đorđe Đoković)
Parking (foto: Đorđe Đoković)
02.12.2014, 10:37

Doplatna karta ili posebna taksa za parkiranje

č: | fb:

Gradskokm Odlukom o javnim parkiralištima, koja je usvojena početkom jula 2013. godine, regulisan je način naplate parkiranja i uklanjanje nepropisno parkiranih vozila, kao i „kažnjavanje” onih koji nisu platili parking. Direktor JKP „Vidrak” Đorđe Milanović objašnjava da se nalog, koji kontrolori ostavljaju za neplaćen parking, popularno zove doplatna karta, međutim reč je o posebnoj taksi za parkiranje u iznosu od 1.000 dinara, koja je utvrđena gradskom Odlukom o javnim parkiralištima. On dodaje da „Vidrak“  ne podnosi prekršjne prijave protiv onih koji nisu platili parking ili su prekoračili vreme parkiranja. „Kontrolori dokazni materijal dostavljaju odeljenju za inspekcijske poslove i komunalnoj policiji, koji podnose prekršajne prijave. Kazne za prekršioce su od 2.500 do 75.000 dinara. Ima dosta građana koji imaju desetine neplaćenih naloga, a rekorderka je naša sugrađanka sa 116 neplaćenih posebnih taksi, a upravo jutros je došao momak, koji ima 32 neplaćene takse, da sa Vidrakom sačini sporazum o plaćanju duga na više rata“, kaže direktor „Vidraka“.

Kontrolori nalog za plaćanje posebne takse za parkiranje ostave tek nakon isteka 15 minuta od trenutka kada uoče parkirano vozilo ili pet minuta nakon isteka plaćenog vremena za parkiranje. „Nije tačno da reaguju ’filmskom brzinom’, čak su previše tolerantni“, kaže Milanović.

Đorđe Milanović

Đorđe Milanović (Foto: Đorđe Đoković)

Novac od parkinga odlazi direktno u gradsku kasu, iz koje se 80 posto uplaćuje na račun „Vidraka“, dok ostatak koristi Grad. Za godinu dana od naplate parkinga u gradsku kasu se slije oko 45 miliona dinara. Milanović ne zna u koje svrhe Grad troši novac „zarađen“ od naplate parkinga, a što se tiče „Vidraka“, veći deo novca se potroši za rad službe za kontrolu i naplatu parkiranja, održavanje i obeležavanje parkirališta.

Milanović kaže da za sada neće biti proširena zona parkirališta i pored toga što su brojni zahtevi sugrađana, pre svih onih koji žive u delovima grada gde nisu uvedene parking zone. „Oni imaju problem da nemaju gde da parkiraju svoje vozilo, jer su parking mesta zauzeli oni koji izbegavaju plaćanje parkinga“, kaže Đorđe Milanović. Zahtevi sugrađana odnose se na Hajduk Veljkovu ulicu kod parnjače, Pantićevu od Hajduk Veljkove do Uzun Mirikove, Karađorđeva od Hajduk Veljkove do Uzun Mirkove, kao i deo Knez Mihailove i Pop Lukine ulice. Odluku o proširenju parking zona donosi gradonačelnik na predlog odeljenja nadležnog za komunalne poslove.

Naprednjaci tvrde naplata i kažnjavanje neustavni

Nedavno je na konferenciji za novinare SNS, šef pravnog tima valjevskih naprednjaka Mihailo Milutinović kritikovao način naplate parkinga u gradu, prenoseći kako reče „opravdanu ljutnju sugrađana koji su na meti kontrolora“. Milutinović je tada ustvrdio da javno komunalno preduzeće Vidrak ne može izdavati doplatnu kartu onima koji nisu platili parking ili su prekoračili vreme parkiranja. „Odluka je neustavna”, poručio je Mihailo Milutinović. Međutim Vidrak, tačnije služba za kontrolu i naplatu parkiranja, i ne izdaje doplatne karte nego naplaćuje posebnu taksu ili cenu parkiranja što je u skladu sa gradskom odlukom.

Takođe nije tačna i tvrdnja izrečena na konferenciji za novinare da se javno preduzeće bavi izvršnim postupkom, a da na to nema pravo”, jer Vidrak ne naplaćuje kazne niti podnosi prekršajne prijave. Kontrolori dokazni materijal dostavljaju odeljenju za inspekcijske poslove i komunalnoj policiji, koji podnose prekršajne prijave. 

Aktuelno

Bez kraja - Ilustracija Dušan Arsenić (foto: )
Bez kraja Pre 1 dan 13 sati

Kakav je to svet, bez "srpskog sveta"?

Nagoveštaji raspada SFRJ, ni kad je postao veoma verovatan, u Srbiji nisu uzimani ozbiljno. Bori Čorbi su omogućili hit: "Hoće da se otcepe, bečki konjušari!", a "običnom svetu" samozadovoljno:...